Facebook chce sledovať aj vašu rodinu a zázemie
Je akousi morálnou povinnosťou správcov webových stránok a sociálnych sietí, aby rešpektovali súkromie svojich užívateľov. Ako ale bežný užívateľ zistí, či je jeho súkromie skutočne zabezpečené? Táto istota vôbec nie je 100 %-ná, skôr naopak. Stále aktuálnejšie zistenia a škandály nám ukazujú, že s určitou stratou súkromia sa buď musíme zmieriť, alebo internet a sociálne siete vôbec nenavštevovať. A myslím si, že asi 90 % z nás si zvolilo práve pravidelnú návštevu online sveta aj naďalej, manipuláciu s našimi údajmi už zrejme nejako strávime. Máme vlastne na výber? Myslím, že ani nie.
Každopádne si na druhej strane treba uvedomiť, že nič nie je zadarmo len tak bez príčiny. Množstvo webových stránok, ako aj sociálne siete umožňujú všetkým užívateľom prístup úplne zdarma a s používaním našich údajov v prospech reklamy a ku komerčnému zameraniu tak zrejme musíme počítať a tento fakt chtiac-nechtiac tolerovať. Rozdiel, rozpor a otázniky možno skôr nasmerujme k tomu, v akej, respektíve do akej miery je tento zásah tolerovateľný a takisto k akému účelu je následne využitý.
Zdá sa, že využitie našich údajov v prospech reklamy a cieleného marketingu sme väčšina odsúhlasili a neustálym navštevovaním internetu to len potvrdzujeme. Reklama síce môže byť trochu otravná, nikto o ňu nežiada, hold, ale treba si uvedomiť, v akej žijeme dobe a na čom je vlastne dnešný systém spolu s internetom postavený. Každopádne menšie poskytnutie reklamy a odber údajov k tomuto účelu ešte nie je katastrofou. Zdá sa, že týmto spôsobom dokážu obe strany, respektíve aj tretia strana vzájomne fungovať bez väčších konfliktov. Znepokojujúce je ale nové zistenie o rozšírení tohto pôsobiska, ktoré sa týka najmä sociálnej siete Facebook. O čo zasa ide tentokrát?
- Ide o verziu modelu, na základe ktorého bude Facebook zdieľať informácie nielen o vás a vašich záujmoch, ale aj o vašom zázemí a rodine, na základe vašich aktivít a informácií na tomto účte. Reklama tak má byť cielená aj napríklad na vašu rodinu, respektíve budú vám odporúčané produkty alebo služby nielen na základe toho, aké by mohli zaujať vás, ale aj aké by ste mohli kúpiť pre členov vašej rodiny alebo vašu domácnosť.