Netradičné maškrty pre „čokoholikov“ z Košíc
Zuzana Forraiová z Košíc o sebe tvrdí, že je „čokoholička“. Pracovala v odvetví, ktoré nemá s čokoládou nič spoločné, no keďže čokoládu si vychutnáva od detstva na rôzne spôsoby, táto celoživotná láska ju opantala natoľko, že začala uvažovať o výrobe vlastnej značky praliniek.
A tak sa asi pred 2 rokmi začala písať história čokolády s označením Forra, ktorú vymýšľa a produkuje spoločne s bratom Matúšom v malej rodinnej firme.
Ich výrobky vás zvedú svojou kreativitou rôznych príchutí, často aj ich netradičných kombinácií.
Biela čokoláda u Zuzany vedie v pomyselnom rebríčku druhov praliniek.
Začiatky sú ťažké
Tak, ako všetky novinky, aj výroba čokoládových praliniek sa rodila ťažko a tak trocha rozpačito. Zuzana začínala plnením malej silikónovej formy rôznymi náplňami, po ktorom kuchyňa vyzerala, ako by cez ňu prefrčala rota bojovníkov. Postupne však naberala zručnosti a neskôr si už zaobstarala profesionálne vybavenie, stroj na topenie čokolády, formy, špachtle a pomaly sa črtali prvé výsledky. Náplne postupne zdokonaľovala, a teraz si už vytvára vlastné recepty.
Netradičné mixy chutí
Zámer bol jasný: prísť na trh s niečim extra, predstaviť netradičné výrobky s čisto prírodným zložením a výraznou chuťou, atraktívne kombinácie, ale všetko s mierou. Cieľovou skupinou súrodencov sú okrem náročných zákazníkov aj „čokoholická“ verejnosť, hotely, reštaurácie a aj enotéky. Zaujať by mal nielen obal, ale hlavne kvalita a chuť samotných praliniek.
Okrem rôznych ovocných chutí v ponuke nájdete aj netradičnú príchuť badiánu, chili, ruže alebo mak v kombinácii s limetkou. Vyrábali už aj špeciality z portského alebo tokajských vín, potom to bol mix tekvica-rozmarín alebo habanero a kakaové bôby či pomaranč –tabasco.
Kvalita je podstatná
Pri nakupovaní ingrediencií uprednostňujú rôznych výrobcov, samozrejme, že ak nájdu kvalitu na Slovensku, s radosťou oslovia najprv týchto domácich producentov. Zaujímajú sa o firmy s kvalitnou produkciou spracovania surovín, ktorí dbajú na vysokú profesionalitu.
Pri predaji je veľmi dôležitý aj dizajn výrobku, keďže „oči kupujú“, musia zákazníkov zaujať aj vizuálne, teda „oku lahodiacimi“ produktami, a tak investujú aj do tejto oblasti.
Forra výrobky môžete nájsť v enotékach, no dodávajú ich aj do gastro segmentu alebo firemným klientom.